Poniższy generator w założeniu ma służyć do tworzenia postaci niezależnych, ale część jego elementów, może być przydatna również podczas kreowania bohaterów dla graczy. Wygląd i główne cechy charakteru, pozwolą na bardziej plastyczne odegranie ich. Generator w zamyśle ma tworzyć postacie humanoidalne.
Do oznaczania rzutu kostką używane są następujące skróty:
Wyniki prezentowane są jako cyfry (1, 2, 3...) lub w nawiasach kwadratowych ([1,3], [2,5]...) - jeśli ważne są osobne wartości, a nie suma efektów rzutu więcej niż jedną kostką.
Stosując klasyczny rzut kostką, można szybko uzyskać informację, jakiej płci jest postać (i jakie sprawia ogólne wrażenie). Do uzyskania tej informacji wykorzystamy pytanie "Czy postać jest mężczyzną?" (oczywiście równie dobrze można zadać pytanie, "Czy postać jest kobietą?" - reinterpretując odpowiednie opcje).
1k6 | Efekt | Opis |
---|---|---|
6 | Tak i ... | Tak i sprawia wrażenie bardzo męskiego |
4 | Tak | Tak |
2 | Tak, ale... | Tak, ale sprawia wrażenie nieco kobiecego |
5 | Nie, ale... | Nie, jest kobietą, ale sprawia wrażenie "chłopczycy" |
3 | Nie | Nie, jest kobietą |
1 | Nie i... | Nie, jest kobietą i to bardzo kobiecą. |
Cechy fizyczne możesz generować "w locie", korzystając z opisowego wyniku rzutu kostki. Kilka takich przykładów podanych jest poniżej. Za pomocą tej tabeli odpowiesz na pytania typu:
Oraz na wiele innych opcji. Jeśli tego wymaga sytuacja - dostosuj po prostu przymiotniki.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|
bardzo jasne | jasne | rude | myszowate | ciemne | bardzo ciemne |
bardzo krótkie lub brak | krótkie | średnie | do ramion | długie | bardzo długie |
chucherko | delikatna | średnia | przyzwoita | potężna | zwalista |
To cecha, określająca sposób zachowania tworzonej postaci. Jej styl bycia i relacji z otaczającym światem. Określa się go, stosując uproszczoną wersję Enneagramu, za pomocą rzutu 2k3. Charakter postaci jest jednym z jej atrybutów.
[1k3,1k3] | Typ | Opis |
---|---|---|
[1,1] | Perfekcjonista |
Żyje wedle swoich określonych zasad. Jest skrupulatny, dokładny i wymagający. Ustala wysokie standardy, których wymaga od siebie i innych. Wszelkie niedokładności go rażą.
Zaleta: Dokładnie wykonuje zadania i realizuje cele
Wada: Nadmierny perfekcjonizm, może prowadzić do wiecznego "szlifowania zadań"
|
[1,2] | Dawca |
Jest wrażliwy i opiekuńczy. Potrafi być hojny, ale wymaga również wzajemności i uwagi. Lubi dobrą zabawę i ma poczucie humoru. Trzeba z nim ostrożnie postępować, zwłaszcza w wypadku krytyki. Jest zazdrosny o innych.
Zaleta: Łatwo nawiązuje znajomości
Wada: Nie umie odmawiać
|
[1,3] | Zdobywca |
Energiczny, dążący szybko do wyznaczonych celów. Wierzy w swoje możliwości. Nie lubi niekompetencji i źle się czuje zapomniany. Wiecznie rywalizuje z otoczeniem.
Zaleta: Zawsze wie, co się wokół dzieje
Wada: Jest gotów przybrać każdą maskę, by zrealizować własne cele
|
[2,1] | Indywidualista |
Romantycznie usposobiony, wiecznie szukający uniesień typ charakteru. Czasami popada w stany depresyjne. Jest bardzo wrażliwy, to artysta, żyjący w świecie własnej wyobraźni.
Zaleta: Jest kreatywny. Intuicja rzadko go zawodzi.
Wada: Wieczne poczucie samotności
|
[2,2] | Obserwator |
Analityczny umysł, badający otoczenie ze szkiełkiem i okiem. Introwertyk, który wszystkie elementy musi przemyśleć, nim wyartykułuje wnioski. Jego spokój jest legendarny i niekiedy straszny. Jego umysł jest tak ostry, że czasami sam się nim kaleczy.
Zaleta: Zachowuje spokój nawet w najbardziej kryzysowej sytuacji.
Wada: Brak siły przebicia, by wyrazić własne zdanie.
|
[2,3] | Lojalista |
Odpowiedzialny i godny zaufania sługa. Jeśli się czegoś podejmuje, można to uznać za wykonane, chyba że niebo zawali się mu a głowę. W drugą stronę – nie podejmuje się działań, które wykraczają poza jego możliwości. Niestety lojaliści nie są odważni i zazwyczaj przeczekują problemy.
Zaleta: Jest gotów ciężko pracować
Wada: Nie jest w stanie wziąć odpowiedzialności za nic
|
[3,1] | Entuzjasta |
Łatwo się zapala do projektów i niestety równie szybko gaśnie. Wiecznie szuka nowych doznań. Czerpie z życia garściami i otrzymuje równie wiele przyjemności co przykrości. To niestrudzeni podróżnicy, którzy nie mogą usiedzieć w jednym miejscu.
Zaleta: Posiada wiele umiejętności i zainteresowań
Wada: Nie kończy rozpoczętych planów
|
[3,2] | Szef |
Bezceremonialny i bezpośredni. Wychodzi z założenia, że on tu rządzi i skoro płaci, to wymaga. Może być zarówno opiekuńczy i troskliwy jak i apodyktyczny, szorstki i destrukcyjny. Stara się ustawić cały świat pod siebie.
Zaleta: Umie przejąć kontrolę nad sytuacją
Wada: Jest pamiętliwy
|
[3,3] | Rozjemca |
Jest w stanie znaleźć złoty środek, pod warunkiem, że wszyscy będą do niego dążyć. Wymaga zachowania pewnych form i właściwego formułowania potrzeb. Żyją teraźniejszością. Tłumią emocje – zwłaszcza negatywne. Umieją manipulować otoczeniem.
Zaleta: Umie znaleźć kompromis
Wada: Brak inicjatywy własnej
|
W zależności od przyjętej konwencji i świata, w którym toczy się gra, stosowane imiona mogą mieć różne brzmienie. Czasami wystarczy, że zmieni się region, w którym toczy się przygoda i schemat tworzenia nazw wywraca się do góry nogami, dlatego proponuję przed rozpoczęciem gry, stworzyć sobie od 6 do 12 gotowych imion, z nazwiskami i (jeśli trzeba) przydomkami, zarówno w wersji męskiej jak i żeńskiej. Pierwsze 6, to lista główna. Po wykorzystaniu któregokolwiek (np. rzutem 1k6), na jego miejsce wskakuje kolejne - z listy "rezerwowej'.