Viking Steam to setting napisany specjalnie pod "rozmiarówkę" Cent RPG, ale jak najbardziej zgodny z FUNT RPG. Jeśli macie ochotę zmierzyć się z serafinami Cesarstwa, latając na czteropłatowych valkiriach, albo na nowo odkryć Winlandię, zwiedzić podwodny pałac Aegira lub po prostu ruszyć na wiking i zdobyć trochę łupów, to jest to właśnie coś dla was. Wszystko to w konwencji początków rewolucji przemysłowej podlanych sosem starych wierzeń.
Całość mieści się na jednej, dwustronnej kartce A4 i jest przygotowana do złożenia w kształt folderu. Runiczny alfabet (młodszy futhark), którego nie mogło zabraknąć w świecie z nawiązaniami do wikingów, nawet takich z epoki pary i elektryczności został wykorzystany jako generator przygód i wątków.
Ze względu na pewne niejasności, poniżej przedstawiam sposób, w jaki interpretuję wyrocznię, z przykładu w zasadach.
Traktuję wersy poematów jako rozszerzoną tabelę abstraktów, w której zamiast pojedynczych słów wersy i znaczenia run mają budzić skojarzenia.
Interpretacja z zasad:
Podstawa interpretacji:
Patrzę na całość, tego co wyszło i staram się powiązać pierwsze dwa elementy. Mnie akurat najbardziej z przygodą kojarzy się podróż. Biorąc pod uwagę "interes klanu", obstawiałbym na planowaną wyprawę, ale jaki ma ona cel - to już mogą określić gracze.
Każde ryzykowne przedsięwzięcie to z jednej strony koszty a z drugiej strony potencjalny zysk. Kłótnie i różnice zdań są w takich wypadkach na porządku dziennym. Jest to dobry motyw, na samoustawienie relacji postaci.
Trzeci element, wynika już bardziej z mojej wiedzy o cisie - to chyba jedno z najbardziej trujących drzew / krzewów. W sam raz nadaje się na wprowadzenie trzeciej siły - agentów obcego klanu lub cesarstwa.
To tylko przykład interpretacji nawet na tych samych wynikach można mieć inne skojarzenia. Ten generator to tylko inspiracja, a przykład, to jedna z możliwych interpretacji, a nie obowiązująca wykładnia.