Polish English French German Russian Spanish

Moduły

Ustalenie ilości kostek utrudnienia czasami spowalnia grę. Alternatywny System Testów to inne podejście do określania Poziomu Trudności wyzwań.

Jednym z zarzutów, w stosunku do systemu RPG - FUPL (Freeform Universal RPG - polskie tłumaczenie) jest "brak awansu postaci". W tym module, przedstawiam parę rozwiązań - w tym jedno wprost z podręcznika.

Napotkani w dziczy i lochach przeciwnicy, nie są bezrozumnymi „kukłami” do bicia. Mają swoje cele, metody walki i specyficzne możliwości.

"Szczęśliwi czasu nie liczą...", ale postacie graczy i Narrator często muszą.

Zwykła talia kart również ma moc:

Karo / Kier Trefl / Pik
J, Q, K, As
Tak i... J, Q, K, As Nie, ale...
6, 7, 8, 9, 10 Tak 6, 7, 8, 9, 10 Nie
2, 3, 4, 5 Tak ale... 2, 3, 4, 5 Nie i...

 

Jeśli nk6 (kilka kostek sześciennych) to za mało, możesz użyć w FUPL 1k100. Wymaga to nieco innego podejścia, niż klasyczne testy FUPL.

Zainspirowany dużą ilością kul ognia, jakie poleciały na ostatniej sesji, wymyśliłem sposób na odwzorowanie efektów, dostępnych w FUPL na mechanice innego darmowego - i bardzo przyjemnego systemu: Fajerbol.

Generator w założeniu ma służyć do tworzenia postaci niezależnych, ale część jego elementów, może być przydatna również podczas kreowania bohaterów dla graczy. Wygląd i główne cechy charakteru, pozwolą na bardziej plastyczne odegranie ich.

Uniwersalne systemy gier fabularnych czasami cierpią na brak świata gry. Ten prosty generator pozwala zaledwie dwoma rzutami kostką stworzyć podstawy uniwersum i temat przewodni sesji.

Strony